brief_Luther_-_Storm_-_Letters_van_Vuur.jpg
Duivelse dilemma's

Museumles Reformatie

Kom met uw leerlingen de museumles over de Reformatie volgen!

Wie was Luther en wat is zijn invloed tot vandaag de dag aan toe?

Duivelse dilemma's

In deze interactieve les, worden leerlingen uitgedaagd om over verschillende onderwerpen na te denken. Leerlingen krijgen zowel hedendaagse als historische dilemma’s voorgelegd: dilemma’s van toen zijn ook dilemma’s van nu. Geloof ik de kerk of de ‘media’ van Luther, vertrouw ik de krant of het Facebookbericht? Met als uitgangspunt de kunsthistorische objecten worden leerlingen uitgedaagd zich te verplaatsen in de positie van Luther en zijn tijdgenoten en deze te spiegelen aan hun eigen hedendaagse perspectief. Zo ontwikkelen zij een rijk en genuanceerd beeld van Luther en de Reformatie. Tot en met 28 januari vindt de museumles plaats op de tentoonstelling Luther. Na deze datum is de les nog steeds te boeken en verplaatst de les zich naar de vaste collectie van het museum.

 

Museumles op maat

Deze kant en klare museumles neemt uw leerlingen geschiedenis mee rondom het thema Reformatie. De begeleide les door een museumdocent duurt een uur. De kosten voor deze begeleiding bedragen €45,- per uur per museumdocent. Er kunnen maximaal 15 leerlingen mee met een museumdocent. Entree voor het museum kost met onze onderwijsjaarkaart voor de hele school €100,- per jaar. We stellen graag uw bezoek aan ons museum met u samen. Wellicht is er nog tijd om de Dom te beklimmen? Of een stadswandeling te maken door middeleeuws Utrecht?

Docentendag Reformatie

Wij nodigen u graag uit voor de grote docentendag over de Reformatie. Op donderdag 28 september spijkeren we graag uw kennis bij. Kijk hier voor het programma en aanmelden. 

Praktische informatie

Voor meer informatie en het boeken van uw bezoek kunt u contact opnemen met Dieuwke Becker, via d.becker@catharijneconvent.nl.

Goed om te weten: bij annulering binnen 48 voor uw geplande bezoek zijn wij genoodzaakt om de kosten voor de geboekte rondleidingen in rekening te brengen.